takemehomenoveller

Direktlänk till inlägg 31 maj 2013

Kapitel 1. Faked Love - He cheated on me!

Av One Direction - 31 maj 2013 19:21

" Nittonåriga popstjärnan Emmie Destiny bor i London med sin bästis Valerie Hope, Valerie är arton år. Valerie jobbar som make-up artist men är mest känd för att vara tillsammans med popstjärnan Harry Styles. Men när Emmies och Harrys Manegers bestämmer sig för att Harry ska dumpa Valerie för att bli ihop med Emmie blir inget som förr. Hur ska Emmie kunna kyssa en av sina bästa vänner och samtidigt svika en av sina bästa vänner? Och kommer Valerie tillåta att detta händer? Följ med Emmie och Valerie när deras vänskap setts på spel!"

photo edited for free at <a href=www.pizap.com" />
Emmies perspektiv
- Wake up sleepyhead! Valerie satt i sängen beredd att dra av mig täcket som hon alltid gjorde. Hennes blonda hår glänste lika fint som vanligt. Min älskade bästis.
- What's the clock? Mumlade jag irriterat och hon drog snabbt tag i täcket och slängde det på hennes dubbelsäng brevid min.
- Time 2 in the afternoon! Were gonna meet the boys in two hours! You remember? Sa hon. Jag suckade och drog mig till duschen. Pyjamasen hamnade på toalettstolen och jag klev in i duchen , satte på den och kände det svala men endå ljumma vattnet rinna ner för min kropp. Efter duschen stängde jag av, svepte en handuk runt min kropp , tog min pyjamas från toalettstolen och gick in i min och Valeries walk in closet. Vi delade alla vår kläder eftersom att vi hade samma storlekar. Det blev tillslut ett par shorts med militär tryck, en mönstrand genomskilnigt svart t-shirt och ett par höga klackar. Mitt mörkbrun hår plattade jag och den ljusa slingan mitt i fick förbli lockig. Det var lördag och jag skulle börja jobba igen på måndag. Jag gick ut till köket och svepte i mig min fil och tuggade min macka. Valerie som egentligen kallas Val satt med sin nya iPhone 5 i handen. Mobilen hade hon fått av Harry, Louis, Liam, Niall, Zayn och mig i en gemensam födelsedags present. Skalet med Harry hade hon fått av Justin. Min pojkvän. Justin Bieber för att vara mer exakt. Hade träffat honom igenom Niall som skrek som en tjej när de lekte polis och tjuv. Först hade vi bara fejkdejtat för karriären men sen blev vi ett äkta par, vi hade varit tillsammans i ungefär ett helt år nu och skulle bli tvugna att göra slut inom kort tid. Jag gick mot vår andra walk in closet som vi gjort om till ett sminkrum istället. Jag la på lite puder och mascara innan jag kom ut ur garderoben igen. Dörrklockan ringde. Jag hörde att Valerie sprang och öppnade.
- Em! Justin is here! Skrek hon till mig från hallen. Jag gick dit fick en kram och en efterlängtad mjuk kyss. Val flinade innan hon gick för att sminka sig. Jag kände att Justin var nervös och jag stängde dörren så vi stod ensamma i hallen.
- What's wrong? Sa jag.
- Nothing! Sa han.
- Justin i'm not stupid tell me!
- I.. I wanna break up! Sa han och jag gapade.
- W..w..why? Sa jag hackigt och en tår trängde sig fram.
- I have.... I have...fake dating Selena gomez again.
- Have you cheating on me?!
- Well..um yes but we can be a couple later again huh? Sa han.
- JUSTIN DREW BIEBER GO DOWNSTAIRS AND THEN TURN RIGHT AND THEN GO STRAIGT TROUGH THE HELL! AND COME NEVER BACK AGAIN!
- Em please you overreaction!
- I'm not! Now do what I said! Han lyssnade men gick antagligen hem. Dörren till skräprummet brevid hissen öppnades. Där stod Niall. Han tittade oroligt på mig. Killarna bodde i lägenheten framför våran.
- I'm sorry Niall! Sa jag med tanke på vad jag skrikit åt hans så kallade idol.
- Don't be it's not your fault! Sa han och gav mig en mjuk bästis kram. Valerie kom ut. Hon såg roat på mig. Hon kunde nästan aldrig vara seriös inte ens med slagsmål om man kan kalla det så.
- I heard your little conversation! Sa hon och gav mig en kram innan alla tre gick in i killarnas lägenhet.
- HELLO VAL! Hojtade Harry och kom med massor av kyssar och kramar till Valerie. Dom var verkligen söta tillsammans.
- Hey, Harry and Val why don't share some kisses to Loki, Liams dog instead? Sa jag och alla flinade innan jag och Niall gick till vardagsrummet där Liam, Perrie, Zayn, Louis och Eleanor redan satt. Jag hade lite skuldkänslor för Niall med tanke på att jag skrikit åt Justin i hopp om att aftonbladet skulle få med det. Jag bara avskydde Justin just nu. Alla kramades och jag pillade med min vita iPhone 5. Jag hade ett One Direction skal. De var ju mina bästisar. Fast egentligen hade jag designat det själv och på det stod det "Keep calm and love One direction" Jag hade gett ett till Val där det stod " I Love Harry Styles// Valerie". Och inte bara det. Jag ägde en hel webshop och det är där vi tar hem det flesta av våra kläder. Webshoppen heter Vemmelie.
- I have to do something! Sa jag och gick mot hallen. Niall var den som följde efter.
- I'll follow you! Sa han och jag nickade. Han följde bestämt med ner där det var kaous av paparazzis. Justin satt innanför och grät.
- What happned?
- Talk in the microphone please!
- Can we take some pics! Papparazzis kämpade för att få överrösta varandra när några tjejer längre bort började skrika på Nialla och repotrarna följde en efter en efter. Jag nickade mot Justin. Bara några nyfikna av Justins fans så kallade "Belibers" och fem paparazzis stod runt.
- Please i'm sorry Em! Sa Justin.
- You're not! You cheated on me!!
- It wasn't my choise!
- It was!
- NO!
- JUSTIN! JUST COME BACK TO THE GROUND! IT'S OVER! And Belibers he's yours! Skrek jag. Alla fansen bad om foton, kyssar , kramar, förhållanden och autografer av Justin. Paul stod borta hos Niall.
- Hi Paul. Sa jag och suckade.
- I'm not angry Em, but be careful! You will have lot of hate after this! Sa han. Vi gick in tog bakvägen in så ingen kunde spåra våra lägenheter. Under tystnad och skuldkänslor gick vi upp till killarnas lägenhet. Där fick han.
____________________________________________________________________________________________
Bara så ni vet jag är inget fan av Justin Bieber men han var den enda jag kom på som var jättekänd nu förutom killarna. Första kapitlet är alltid segt så ni kan väll ge det en chans iallafall? Det gick fort i första kapitlet men det ska det inte göra i de andra!
Minst 1 kommentar för nästa! Jag vet mkt väl att ni finns haha<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av One Direction - 17 juni 2013 10:32

NU HAR JAG BYTIT TILL BLOGG.se Adressen är nu Takemehomenoveller.blogg.se! <3 !  ...

Av One Direction - 16 juni 2013 10:28

BYTER TILL TAKEMEHOMENOVELLER.BLOGG.SE! <3

Av One Direction - 2 juni 2013 14:57


Tidigare: Filmen var slut och vi hade ätit upp allt godis. Dags att gå och lägga sig. Niall skulle låna Valeries dubbelsäng. Jag gick till badrummet, hoppade i min pyajamas och la mig ner i sängen. - Goodnight! - Goodnight, and no eating tonight ...

Av One Direction - 2 juni 2013 14:46

Helluj ♥ Nästa kapitel är pågång ska försöka göra lite tidsinställda också!♥ Har ni märkt den nya designen? Vad tycks? Puss och kram!♥ Take me home noveller! ...

Av One Direction - 1 juni 2013 10:47


Tidigare: - I'm not angry Em, but be careful! You will have lot of hate after this! Sa han. Vi gick in tog bakvägen in så ingen kunde spåra våra lägenheter. Under tystnad och skuldkänslor gick vi upp till killarnas lägenhet. Där fick han.   Nia...

Presentation

Prolog: Första kapitlet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards